Privatlivspolitik for foreningen Åndsfrihed

Foreningen Åndsfrihed behandler de oplysninger, du giver os eller vi indsamler om dig, i overensstemmelse med persondataforordningen (GDPR), der trådte i kraft 25. maj 2018. Vi er bevidste om, at dine oplysninger skal behandles med respekt for oplysningernes fortrolighed og dit privatliv.

Du afgiver oplysninger i forbindelse med:

• Medlemskab af foreningen
  • Tilmelding til nyhedsbrev
  • Besøg på foreningens hjemmeside, herunder brug af kontaktformularer
  • Brug af sociale medier

Medlemskab af foreningen

Når du tegner medlemskab af foreningen, registrerer vi dit navn, adresse, mailadresse samt evt. telefonnummer.

Vi bruger disse oplysninger til

• at kunne administrere dit medlemsforhold, herunder betaling af medlemskontingent samt sende nødvendig information om dit medlemskab,
  • at kunne informere dig om foreningens arrangementer,
  • at kunne sende dig foreningens digitale nyhedsbrev. Nyhedsbrevet udsendes til alle medlemmer, men du kan når som helst afmelde det.

Du kan når som helst melde dig ud af foreningen.

Personoplysninger om medlemskab opbevares af regnskabsmæssige årsager i op til 5 år fra sidste indbetaling af medlemskontingent.

Tilmelding til nyhedsbrev

Når du tegner abonnement på vores digitale nyhedsbrev, registrerer vi dit navn og mailadresse samt evt. adresse og telefonnummer. Vi bruger disse oplysninger til at kunne sende dig det digitale nyhedsbrev. Du kan når som helst afmelde det.

Personoplysninger om abonnement på nyhedsbrevet slettes, når abonnementet ophører.

Besøg på foreningens hjemmeside, herunder brug af kontaktformularer

På hjemmesiden har du mulighed for at benytte formularer, hvor du kan tegne medlemskab af foreningen eller kontakte foreningen.

Oplysninger i forbindelse med medlemskab opbevares af regnskabsmæssige årsager i op til 5 år fra sidste indbetaling af medlemskontingent. Oplysningerne bruges blandt andet til at kunne opkræve fremtidige kontingentindbetalinger, rykke for manglende indbetaling af kontingent mv.

Oplysninger i forbindelse med andre henvendelser til foreningen opbevares i op til fem år – og minimum i den tid, der er nødvendig for at afslutte den pågældende henvendelse.

Du kan til enhver tid kontakte foreningen for at få oplyst, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Se mere herom nedenfor.

Brug af sociale medier

Disse tredjeparts komponenter bevirker, at indehaveren af tredjeparts komponenten (i dette tilfælde Facebook) modtager tekniske data om din browser, IP-adresse, og hvilke sider du besøger på aandsfrihed.dk og tilsvarende. Er du samtidig med dit besøg på aandsfrihed.dk logget på Facebook, er det muligt for Facebooke at henføre disse data med din profil. Den behandling, som indehaveren af tredjeparts komponenten foretager, ligger uden for foreningen Åndsfriheds kontrol og er udelukkende et forhold mellem dig og indehaveren af tredjeparts komponenten.

Facebook har sin egen privatlivspolitik, og vi anbefaler, at du læser den, inden du afgiver personoplysninger.

Dine rettigheder

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger www.aandsfrihed.dk har om dig. Det kan du gøre ved at sende mail til ia@vartov.dk.

Hvis de oplysninger, vi har om dig, ikke er korrekte, kan du naturligvis altid få dem ændret eller slettet. Du kan til enhver tid tilbagetrække dit samtykke til, at vi behandler dine oplysninger. Du kan læse mere om dine rettigheder på Datatilsynets hjemmeside.

Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage skal indgives til Datatilsynet. Her kan du læse, hvordan du klager.

Hvis du i øvrigt har spørgsmål om behandling af personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os ved at sende mail til ia@vartov.dk.

Hjemmesiden www.aandsfrihed.dk ejes og drives af:

Foreningen Åndsfrihed
CVR 39 60 81 54

Foreningen kan kontaktes ved henvendelse til foreningens formand, Ingrid Ank, på mailadressen ia@vartov.dk.

Privatlivspolitikken for foreningen Åndsfrihed er senest ændret den 12. maj 2020.